Xiaomi SU7 Ultra’nın Beygir Gücü Arttı

Dünyanın en süratli elektrikli arabası Xiaomi SU7 Ultra, kullanıcılardan gelen tenkitlerin üzerine azamî performans göstermeye başladı. Piyasaya 900 beygir gücüyle sunulmasının akabinde, birtakım kullanıcılar bu sınırlamanın yazılım kaynaklı olduğunu fark etti. Bu durum, bilhassa Xiaomi’nin amirali olan araba için binlerce dolar yatırım yapan sahiplerinde önemli bir hayal kırıklığına yol açtı.
Nürburgring Pistinde Rekor Hız
Üç motorlu sistemi, anlık vites değişimi gerektirmeyen sürüş yapısı, ayarlanabilir çift odacıklı hava süspansiyonları ve daha birçok gelişmiş özelliğiyle dikkat çeken bu elektrikli sedan, yüksek performansını Nürburgring pistinde de kanıtlamıştı. Ön üretim kademesindeki bir prototip, 6 dakika 46,874 saniyelik cins müddetiyle, 2022 yılında birebir pistte 6 dakika 55,3 saniyeyle rekor kıran Porsche’nin Weissach Paket Taycan Turbo GT’sini geride bıraktı.
Yazılım Güncellemesiyle Gelen Düşüş
Ancak aracın ticari versiyonunda uygulanan HyperOS 1.7.0 yazılım güncellemesi nedeniyle tam güç çıkışının 900 beygir gücüyle sonlandırılması, kullanıcılar ortasında önemli tartışmalara yol açtı. Bu da aracın potansiyel gücünden 648 beygirlik bir kayıp manasına geliyor. Tam 1.548 beygir gücünün kilidini açmak için ise kullanıcıların resmi mühletler içerisinde bir pist çeşidini tamamlamaları gerekiyor. Ayrıyeten güncelleme kapsamında, trafik ışıklarında ani hızlanmaları önlemek gayesiyle kalkış denetim sistemine 60 saniyelik bir bekleme müddeti eklendi.

Üretici ve Alıcı Ortasındaki Çekişme
Forumlar ve toplumsal medyada reaksiyonlar giderek büyüdü; birtakım kullanıcılar güvenliğe öncelik veren bu yaklaşımı desteklerken, öteki kullanıcılar elektrikli sedanın reklamlarda vaat edilen özelliklerle satışa sunulması gerektiğini savundu. Xiaomi gelen baskılar üzerine geri adım atarak performansı sınırlayan bu özelliği kaldırdı. Şirket temsilcisi yaptığı basın açıklamasında, “Topluluğumuzdan gelen coşkulu geri bildirimlere bedel veriyor ve gelecekte daha düzgün şeffaflık sağlamayı temin ediyoruz.” tabirlerini aktardı.
Performans kısıtlamalarının kaldırılması, Çin’deki günümüz otomotiv bölümünde tüketici beklentilerinin, şirketlerin alacağı kararlar üzerinde süratli bir halde tesirli olabileceğini ortaya koyuyor. Bu durum, yazılım tarifli araçların arttığı dalda çalışan araba üreticileri için yeni zorlukları da beraberinde getiriyor. Kablosuz güncelleme aracılığıyla güvenliği artırma uğraşı, performans kısıtlamalarına yol açarken; üreticiler ve alıcılar ortasında da uyuşmazlıklara neden oluyor. Sonuç olarak, gelecekte araba üreticilerinin daha temkinli kararlar alması bekleniyor.
Kaynak: İndir