NVIDIA DLSS 4.0 Teknolojisi Yayılıyor: 8 Oyun Daha Listede

NVIDIA, geçtiğimiz periyotta duyurduğu yeni jenerasyon imaj uygunlaştırma teknolojisi DLSS 4.0 için takviye alan oyunların sayısını artırıyor. Şirket, bilhassa Frame Generation (Kare Oluşturma) teknolojisindeki değerli gelişmelerle birlikte, performans ve görsel kaliteyi birebir anda sunmayı hedefliyor.
DLSS 4.0 ile birlikte gelen Multi Frame Generation (çoklu kare oluşturma) özelliği sayesinde, oyunlarda hem daha akıcı bir oynanış hem de daha gerçekçi imajlar elde edilebiliyor. Bu teknoloji, ekran kartı üzerindeki yükü hafifletirken, yapay zeka dayanaklı algoritmalarla saniyede üretilen kare sayısını artırıyor.
Performans Artışı Sürecek, DLSS 4.0 8 Yeni Oyunda Kullanılabilir

NVIDIA’nın yeni açıklamasına nazaran, DLSS 4.0 teknolojisi bu hafta prestijiyle 8 yeni oyunda daha kullanılabilir hale geldi. Bu sayede DLSS 4.0’ın kapsama alanı genişlerken, oyuncular da daha fazla üretimde bu gelişmiş teknolojinin avantajlarından yararlanabilecek.
DLSS 4.0’ın Öne Çıkan Özellikleri
- Multi Frame Generation ile daha yüksek FPS değerleri
- Gelişmiş manzara netliği ve detaylandırma
- Özellikle RTX 40 serisi ekran kartlarında azamî verim
- Gecikme azaltma ve daha düşük sistem yükü
DLSS 4.0, sadece imaj kalitesini güzelleştirmekle kalmıyor, birebir vakitte sistem kaynaklarını da daha verimli kullanarak daha düşük donanımlarda bile üst seviye performans elde edilmesini sağlıyor. NVIDIA, bu teknolojiyle bilhassa rekabetçi oyunlardan açık dünya üretimlerine kadar geniş bir yelpazeye hitap etmeyi hedefliyor.
Yeni desteklenen oyunların listesi ve uyumlu donanım bilgileri için NVIDIA’nın resmi sayfasına yahut GeForce Experience platformuna göz atabilirsiniz.
NVIDIA, DLSS 4.0 Takviyesi Gelen Yeni Oyunları Açıkladı
NVIDIA, son periyotta oyun teknolojilerinde çıtayı yükselten yapay zeka dayanaklı manzara düzgünleştirme sistemi DLSS 4.0 için yeni takviye alan oyunları duyurdu. Şirketin yaptığı açıklamaya nazaran, DLSS 4.0 teknolojisi bu hafta prestijiyle 8 yeni oyunda daha etkin hale geldi. Böylelikle hem performans hem de görsel kaliteyi tıpkı anda sunan bu sistemin kapsama alanı giderek genişliyor.
DLSS 4.0 Nedir, Neden Değerli?
DLSS (Deep Learning Muhteşem Sampling), oyunlarda düşük çözünürlükte oluşturulan karelerin yapay zeka yardımıyla yüksek çözünürlüğe çıkarılmasını sağlayan bir teknoloji. Bu sayede oyuncular, sistem kaynaklarını zorlamadan daha yüksek FPS ve imaj kalitesi elde edebiliyor.
DLSS’in en yeni sürümü olan DLSS 4.0, bu temel yapının üzerine Multi Frame Generation (Çoklu Kare Oluşturma) teknolojisini ekliyor. Bu özellik sayesinde GPU, sadece bir kareyi değil, birden fazla kareyi yapay zeka ile oluşturarak:
- Daha az donanım gücüyle daha fazla kare üretimi,
- Düşük VRAM kullanımı,
Akıcı ve yüksek kaliteli oyun tecrübesi sağlıyor.
DLSS 4.0, bilhassa NVIDIA GeForce RTX 40 serisi ekran kartlarında etkileyici sonuçlar veriyor ve yeni jenerasyon grafik performansında kıymetli bir sıçrama olarak görülüyor.
Bu Hafta DLSS 4.0 Dayanağı Kazanan Oyunlar

NVIDIA’nın resmi duyurusuna nazaran, DLSS 4.0 teknolojisi bu hafta 8 yeni oyun tarafından desteklenmeye başlandı. Liste şu halde:
- MechWarrior 5: Clans
- New World: Aeternum
- Spirit of the North 2
- Bodycam
- Lost Skies
- Mandragora: Whispers of the Witch Tree
- Empyreal
- Necrophosis
Bu imaller DLSS 4.0 ile birlikte daha yüksek kare suratları ve daha net görsel ayrıntılar sunacak. Bilhassa rekabetçi oyunlar ve açık dünya üretimleri için bu gelişme, oyuncu tecrübesini direkt etkileyen bir düzgünleştirme olarak öne çıkıyor.
Liste Güncellenmeye Devam Edecek
NVIDIA, DLSS 4.0 takviyesi alan oyunların listesinin önümüzdeki haftalarda tekrar güncelleneceğini belirtti. Şirketin bu teknolojiye yatırım yapmayı sürdürmesi, daha fazla üretimin DLSS 4.0 ile uyumlu hale geleceği manasına geliyor.
DLSS 4.0, sırf grafiksel kaliteyi artırmakla kalmıyor, birebir vakitte daha sürdürülebilir ve verimli bir oyun tecrübesinin kapılarını aralıyor.
NVIDIA’nın yapay zeka dayanaklı imaj sürece teknolojisi DLSS’in en yeni sürümü olan DLSS 4.0, geçtiğimiz aylarda tanıtılan RTX 50 serisi ekran kartlarıyla birlikte duyurulmuştu. Yeni jenerasyon DLSS teknolojisi, hem performans artışı hem de daha verimli kaynak kullanımı vadediyor.
DLSS 4.0, RTX 40 Serisinde de Kullanılabilecek

Her ne kadar DLSS 4.0, RTX 50 serisine özel olarak tanıtılmış olsa da, RTX 40 serisi ekran kartları da bu yeni sürümü destekleyecek. Lakin kıymetli bir fark var: Multi Frame Generation (Çoklu Kare Oluşturma) özelliği sırf RTX 50 serisi GPU’larda etkin olacak.
Bu, RTX 40 kullanıcılarının DLSS 4.0’ın kimi avantajlarından faydalanabileceği; fakat tam potansiyelinden yararlanamayacağı manasına geliyor. Buna karşın NVIDIA’nın açıklamalarına nazaran, RTX 40 serisi için de kare oluşturma algoritmaları DLSS 4.0 ile birlikte güzelleştirildi.
Neler Sunuyor?
DLSS 4.0’ın sunduğu teknik iyileştirmeler şu biçimde öne çıkıyor:
- Küçük çaplı FPS artışı ile daha akıcı oyun tecrübesi,
- Daha düşük VRAM kullanımı, bilhassa yüksek çözünürlüklü sahnelerde,
- Daha düşük gecikme mühletleri, yani daha süratli yansıma müddeti,
- Optimize edilmiş kare oluşturma teknikleri, bilhassa RTX 40 serisi için güncellenmiş.
NVIDIA, bu yeni sürümle birlikte DLSS teknolojisinin sadece bir yükseltme değil, birebir vakitte geleceğe yönelik daha verimli grafik sürece tekniklerinin bir adımı olduğunu belirtiyor.
DLSS 4.0’ın yaygınlaşmasıyla birlikte, kullanıcıların hem yeni hem de evvelki kuşak donanımlarda performans artışları yaşaması bekleniyor. RTX 50 serisinin daha fazla yaygınlaştığı ve desteklenen oyun sayısının arttığı 2025 yılı prestijiyle bu teknolojinin tesirinin daha net halde görüleceği düşünülüyor.
Kaynak: İndir