Netflix 2026’da Yayınlarda Yapay Zeka Reklamları Gösterecek

Netflix’in, gelirlerini artırma maksadı doğrultusunda artık kullanıcılara reklam göstermeye başlayacak. Netflix, abonelerinin daha düşük fiyatlar karşılığında kabul etmeye razı oldukları reklamların ölçüsünü ve cinsini test etme konusunda rakiplerine katılıyor. Dijital yayın platformu, reklam verenlere yönelik düzenlediği ikinci yıllık aktiflikte, yapay zekâ dayanaklı etkileşimli görüntü ve duraklatma reklamları geliştirdiğini açıkladı. Abonelerin, reklamları 2026’da görmeye başlamayı beklemelerini Media Play News bildirdi.
Netflix’in reklamcılık başkanı Amy Reinhard, “ Netflix üyeleri, dizilere ve sinemalara gösterdikleri ilgi kadar, görüntünün ortasında yayınlanan reklamlara da ilgi gösteriyor.” dedi.

Netflix, Reklamları Test Etmeye Başladı
Netflix, The Verge’e nazaran Temmuz 2024’te duraklatma reklamlarını test etmeye başladı. Netflix, reklam aboneliği kademesini Kasım 2022’de başlattı. Bugün, kademenin Ocak ayında tez edildiği üzere 300 milyon toplam aboneye kıyasla 94 milyon aboneye sahip olduğunu söyledi.
Kasım ayından bu yana, reklam dayanaklı abonelik modeline sahip kullanıcı sayısında %34 oranında dikkat cazibeli bir artış yaşandığı bildiriliyor. Netflix yetkilileri, platforma yeni katılan kullanıcıların değerli bir kısmının, ayda 18 dolarlık reklamsız paket yerine 8 dolarlık reklam dayanaklı aboneliği tercih ettiğini tabir ediyor. Bu eğilim, izleyicilerin maliyet açısından daha erişilebilir planlara yöneldiğini ve reklamlı içerik izlemeyi göze alarak tasarruf etmeyi tercih ettiklerini ortaya koyuyor. Tıpkı vakitte bu durum, Netflix’in reklam gelirlerini artırmaya yönelik stratejilerinin kullanıcı davranışlarıyla uyumlu bir biçimde ilerlediğini gösteriyor.
Reinhard, reklamverenlere yaptığı açıklamada, reklam abonelerinin ayda ortalama 41 saatini Netflix’te geçirdiğini sav etti.
Şirket 2025’te Reklam Gelirini İkiye Katlamayı Planlıyor
Yeni reklam formatları, Netflix’ Nisan ayında ABD’de kendi şirket içi reklam platformunu başlatmasının akabinde geldi. Daha evvelce platformu Kanada’da piyasaya sürmüştü ve The Verge’e nazaran Haziran ayına kadar global olarak genişletmeyi planlıyor.
Kaynak: İndir