İşletmelere Büyük Kolaylık: Rezervasyonlar Artık Google’dan

Google, Arama’daki yapay zekâ özelliklerini geliştirerek, kullanıcılar ismine mahallî işletmelerle irtibata geçip fiyat sorgulama ve rezervasyon yapma üzere süreçleri otomatik olarak gerçekleştiren yeni ve fiyatsız bir özelliği hizmete sundu.
Yeni işletme arama özelliği, mahallî işletmeleri sizin isminize arayarak müsaitlik durumu ve fiyat bilgisi üzere bilgileri toplamak için yapay zekâyı kullanıyor. Bu özellik, sizin yerinize arama yaparak, direkt telefonla görüşmeden muhtaçlık duyduğunuz bilgilere zahmetsizce erişmenizi hedefliyor.
Hangi İşletmeler Kullanabiliyor?
Bu özellik Google Arama’nın mahallî işletmeleri arayarak randevu almasına, restoran bekleme müddetlerini denetim etmesine ve hizmetlerin fiyat ve müsaitlik durumunu teyit etmesine imkan tanıyor. Şayet lokal bir işletme (örneğin bir restoran) çevrimiçi rezervasyon ortağı kullanıyorsa, Google bunu da kullanabiliyor.
Google bu özelliği birinci olarak Ocak ayında test etmeye başladı ve hâlâ sırf evcil hayvan kuaförleri, kuru temizlemeciler ve oto tamir atölyeleri üzere makul işletme tipleri için kullanılabiliyor. Bu hizmetlerden birini, örneğin evcil hayvan kuaförünü aradığınızda, Google işletme listesinin altında “fiyatları yapay zekâ ile denetim etsin” biçiminde yeni bir ikaz gösteriyor.

Arama Sistemi Nasıl Çalışıyor?
Kullanıcılar AI seçeneğini seçtikten sonra, gereksinim duydukları hizmetle ilgili ayrıntıları içeren bir form aracılığıyla yönlendiriliyor. Google’ın yapay zekâsı, akabinde ilgili mahallî işletmeleri arayarak fiyatlandırma, randevu uygunluğu ve hizmet seçenekleri üzere bilgileri topluyor. Gelen cevaplar bir ortaya getirilip kullanıcıya sunuluyor.
Örneklerde, kullanıcıların bilgileri girdiği ve taleplerini onayladığı çok adımlı bir süreç yer alıyor. Google, otomatik aramalarla toplanan fiyatlar ve müsaitlik bilgileri de dahil olmak üzere, katılan işletmelerden gelen karşılıkları görüntülüyor. Bir talebi göndermeden evvel, kullanıcıların Google’ın işletmeleri arayabileceğini ve gönderilen bilgileri paylaşabileceğini onaylaması gerekiyor. Süreç Google’ın zımnilik siyaseti kapsamında yürütülüyor ve kullanıcılara datalarının nasıl kullanılacağı hakkında bilgi veriliyor.
İşletme İştiraki ve Denetimi Nasıl Sağlanıyor?
İşletmeler, bu yapay zekâ takviyeli aramaları alıp almamak istediklerini İşletme Profili ayarları üzerinden yönetebilirler. Google, bu özelliği potansiyel müşterilerle ilişki kurmak için “yeni fırsatlar” yaratmak olarak tanımlarken, işletmelere iştirak üzerinde denetim imkânı da sağlıyor.
Google, bu abonelere yönelik daha fazla gelişmiş yapay zekâ özelliği sunmayı planladığını ve akabinde bu yenilikleri global çapta kullanıma açacağını belirtiyor. Optimizasyonu âlâ yapılmış ve daha yüksek sıralamalara sahip işletmelerin arama alma ve potansiyel müşteri kazanma mümkünlüğü daha yüksek oluyor.
Bu Özellik Nerelerde Kullanılabiliyor?
Otomatik arama özelliği, takviye sayfasına nazaran Indiana, Louisiana, Minnesota, Montana ve Nebraska eyaletleri hariç olmak üzere Amerika Birleşik Devletleri’ndeki kullanıcılar ve işletmeler için sunuluyor.
45 ABD eyaletinde kullanıma açılan bu etken yapay zekâ aracı, kullanıcıların rutin telefon görüşmelerini kendilerinin yapmasına gerek kalmadan vazifelerini daha süratli tamamlamalarına yardımcı olmayı amaçlıyor. Dayanak sayfasına nazaran, Google işletmeleri gece geç saatlerde yahut sabah erken saatlerde aramaktan kaçınıyor. Aramalar kalite denetim emeliyle izlenip kaydediliyor. Ayrıyeten, Google Arama’dan otomatik arama almak istemeyen mahallî işletmeler bu özelliği devre dışı bırakabiliyor.
Kaynak: İndir