Frostpunk Yeni Oyunu 1886’yla Piyasaya Geri Dönüyor

11 bit studios, Frostpunk 1886’yı duyurdu. Frostpunk 1886, 11 bit studios tarafından geliştirilen ve 2027’de PC platformu için çıkması planlanan bir kent kurma ve hayatta kalma oyunudur. Frostpunk serisi, hayatta kalma ve kent idaresi temalarını birleştiren, oyuncuları güçlü kararlar almaya iten bir oyun olarak biliniyor. Yeni oyun, serinin köklerine dönerek, oyunculara 1886 alternatif bir cihanda volkanik bir patlamanın akabinde hayatta kalma çabası sunacak. Oyunun ayrıntıları ve oynanış mekanikleri hakkında daha fazla bilgi için beklentiler yüksek.
Yenilikler Ve Özellikler
Unreal Engine 5 ile Tekrar İnşa: Yeni oyun motoru sayesinde daha gelişmiş grafikler, atmosfer ve performans sunulacak.
Yeni İçerikler ve Mekanikler: Oyuna yeni etkinlikler, yasalar, teknolojiler ve binalar eklenecek. Bu sayede oyuncular, kentlerini daha derinlemesine yönetebilecekler.
Yeni “Purpose Path”: Evvelki oyunda bulunan “Faith” ve “Order” yollarına ek olarak, oyunculara farklı toplumsal idare biçimleri sunan yeni bir yol eklenecek.
Mod Dayanağı: Evvelki oyunda teknik sınırlamalar nedeniyle mümkün olmayan mod dayanağı, Unreal Engine 5 sayesinde bu oyunda sunulacak.
Geliştirilmiş Topluluk İştiraki: Oyunun mod dayanağı ve genişletilebilir yapısı sayesinde, oyuncu topluluğunun katkılarıyla oyun daima olarak zenginleşecek.
Hikâye ve Vakit Çizgisi
Frostpunk 1886, alternatif bir 19. yüzyıl İngiltere’sinde geçmektedir. Krakatoa ve Tambora Dağı’nın patlamaları, Güneş’in kararması ve başka bilinmeyen faktörler dünya çapında volkanik bir kışa neden olmuş, bu da büyük bir iklim felaketine yol açmıştır. Oyuncular, bu güçlü şartlarda hayatta kalmaya çalışan New London şehrinin lideri olarak, kaynakları yönetmek, vatandaşların gereksinimlerini karşılamak ve toplumun moralini yüksek tutmakla vazifelidirler.

Arka Plan ve Tematik Yapı
Frostpunk 1886, özgün Frostpunk’un prequel’i olarak konumlanıyor. Yani New London’ın kuruluşundan evvelki periyodu anlatıyor. Oyun, dünya genelinde bir iklim felaketi sonucu ortaya çıkan “büyük don” olayının çabucak akabinde başlıyor.
Tarihi Kurgusal Yapı: Alternatif bir 19. yüzyılda, sanayi ihtilali sürerken, ani iklim değişiklikleri tüm insanlığı tehdit eder hale gelmiştir.
Temalar: Hayatta kalma, liderlik, fedakârlık, ahlaki ikilemler, toplum mühendisliği.
Ana Hedef: Küçük bir mülteci kümesiyle birlikte hayatta kalınabilir bir kent kurmak ve büyütmek.

Yeni Eklenen Mekanikler:
Mekanik Açıklama
Yeni Yol Seçimi: Purpose Path Order ve Faith’e alternatif bir üçüncü toplumsal gelişim yolu. Toplumun motivasyon kaynaklarını çeşitlendirir.
Daha Geniş Hukuk Sistemi Yeni yasalar, toplumu daha özgün hallerde biçimlendirme imkânı verir. Örn: çocuk personelliği, besin karne sistemi.
Katmanlı Kent Planlaması 3 boyutlu olarak çok katlı yapılar inşa edilebilir.
Dış Seferler Keşif grupları, hem yeni kaynaklar bulur hem de dünyaya dair bilgiler getirir.
Zamanla Değişen İklim Dinamik hava sistemi; sıcaklıklar daha sık ve dramatik halde değişebilir.
Yapay Zekâ ve Toplum Dinamikleri
Toplumsal Reaksiyon Sistemleri: Alınan her karar, halkın itimadını, inancını yahut öfkesini artırabilir.
Yeni Ahlaki İkilemler: Örneğin, salgın sırasında kaynakları yaşlılara mı çocuklara mı ayıracaksınız?
Duygusal İrtibatlar: Karakterler artık ferdî öykülere sahip olacak. Kişisel trajediler kararlarınızı zorlaştırabilir.

Teknik Özellikler
Özellik Açıklama
Oyun Motoru Unreal Engine 5 – gelişmiş fizik, ışıklandırma ve animasyon
Grafik Fotogerçekçi kar efektleri, kent aydınlatmaları ve ayrıntılı karakter animasyonları
Ses ve Müzik Orjinal Frostpunk bestekarı Piotr Musiał tekrar misyonda. Yeni orkestral temalar
Mod Takviyesi Steam Workshop üzerinden modlar eklenebilecek
Kaynak: İndir