Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
Teknoloji

Dünyanın İlk Amonyaklı Gemi Motoru Japonya’da Tanıtıldı

Japonya, deniz nakliyeciliği alanında ihtilal niteliğinde bir adım attı. Dünyanın birinci ticari ölçekte amonyakla işleyen gemi motoru duyuruldu. Amonyaklı gemi motoru, 2026’da hizmete girecek ve sera gazı emisyonlarını %90’dan fazla düşürerek etraf dostu deniz nakliyatında yeni bir devir başlatacak.

Çift Yakıtlı Yapısıyla Dikkat Çekiyor

Kobe merkezli J-ENG, geliştirdiği 7UEC50LSJA-HPSCR kodlu motoru 30 Ağustos’ta resmen duyurdu. Amonyaklı gemi motoru, hem amonyak hem de ağır yakıt yağıyla çalışabilen çift yakıtlı sistemiyle kullanım kolaylığı sunuyor. Bu özellik, fosil yakıt bağımlılığını azaltarak yenilenebilir güce geçişi desteklemeyi hedefliyor.

Yedi silindirli olan motorun 50 santimetrelik çapı bulunuyor. Ayrıyeten, yüksek basınçlı SCR sistemiyle azot salınımını en aza düşürüyor. Bu da katalizör ve üre üzere amonyak türevleri kullanılarak etrafa daha pak bir güç transferi sağlıyor.

dunyanin ilk amonyakli gemi motoru japonyada tanitildi 0 1Dhy4ekI

Sertifikalı ve İnançlı Kullanım

J-ENG’nin verdiği bilgiye nazaran motor, NYK Line, Nihon Shipyard ve Japan Marine United Corporation üzere kesim devlerinin nezaretinde yapıldı. Dünyanın önde gelen denizcilik sınıflandırma kuruluşlarından ClassNK, motoru çevresel performansı ve güvenliği için onayladı.

Sevkiyatının 2025’te yapılması planlanan motor, JMU Ariake Tersanesi’nde inşa edilen amonyakla çalışan orta uzunluk gaz taşıyıcıya (AFMGC) monte edilecek. Bu gemi, 2026’da seferlerine başladığında denizlerde tarihe geçecek.

Neredeyse Sıfır Emisyon Hedefi

J-ENG, amonyaklı motor geliştirme sürecinde öncelikle kapsamlı prototip denemeleri yaptı. 2023-2024 yıllarında Mitsubishi Heavy Industries’in Nagasaki’deki Ar-Ge merkezinde bin saatten fazla tek silindirli deneme gerçekleştirildi. Akabinde 2025’te tam ölçekli motor testleri yapılarak teknolojinin performansı değerlendirildi.

Sonuçlar umut vericiydi. Amonyaklı gemi motoru, ağır amonyak kullanımında bile neredeyse sıfır emisyon elde etti. Sera gazı salınımı yüzde 90’dan fazla azalırken, azot oksit emisyonları yarı yarıya düştü. Yanmamış amonyak büyük ölçüde ortadan kalktı ve verimlilik, klâsik ağır yakıt motorlarının düzeyini yakaladı, hatta kimi testlerde aştı. Şirket, talebe cevap vermek için 60 santimetrelik yeni bir motor üzerinde çalışıyor ve bu modelin 2028’de piyasaya çıkması planlanıyor. 

Kaynak: İndir

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu