Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
Teknoloji

Chevrolet Silverado, Tek Şarjla Dünya Rekoru Kırdı

General Motors, elektrikli araçlar ortasında tek şarjla katedilen en uzun ara rekorunu kırdı. 2026 model Chevrolet Silverado KONUT üretim aracını kullanan şirketin mühendis ekibi, tam 1704 kilometrelik bir arayı tek şarjla kat etmeyi başardı. Böylelikle daha evvel 1205 kilometreyle önder olan Lucid Air Grand Touring’in performansı aşılmış oldu.

Dört tonu aşan yüke sahip olan Chevrolet Silverado’nun en üst düzey Max Range versiyonu, 205 kWh kapasiteli bataryasıyla EPA ölçümlerine nazaran 793 kilometre menzil sunuyor ve ABD’de 76.295 dolardan satışa çıkıyor. Lakin rekor, bu üst model ile kırılmadı. Giriş düzeyi Work Truck versiyonuyla kırıldı. Work Truck modelinin başlangıç fiyatı ise 54.895 dolar olarak belirlendi.

Rekor İçin Yapılan Fizikî Düzenlemeler ve Aerodinamik İyileştirmeler

Ekip, bu muvaffakiyete aracın yazılımı, bataryası ya da motorunda rastgele bir değişiklik yapmadan, sırf birtakım fizikî düzenlemeler ile ulaştı. Kamyonetin aerodinamiğini artırmak için açık kasa üzerine daha düzgün bir hava akışı yaratmak emeliyle bir tonneau örtüsü takıldı ve sürtünmeyi azaltmak maksadıyla silecekler en düşük pozisyona getirildi. Yuvarlanma direncini düşürmek için lastikler, azamî inançlı basınca şişirildi. Ayrıyeten, lastiklerdeki toplam yükü azaltmak için stepne çıkarıldı ve en az sürtünme sağlayacak özel bir tekerlek hizalaması yapıldı.

chevrolet silverado tek sarjla dunya rekoru kirdi 0 Rkbr5ni1

General Motors’un Rekor Sürüşünde Uygulanan Özel Test Koşulları

Yaz ayında gerçekleşen rekor sürüş, Detroit’teki Belle Isle etrafındaki yollarda ve General Motors’un Milford Proving Ground test alanında gerçekleşti. Bu periyot, batarya performansı için en uygun sıcaklıklar sağlandı. Şoförler, birer saatlik vardiyalar halinde aracı kullandı. Sürat ortalaması 32 ila 40 km/s ortasında sabit tutuldu, ani hızlanma ve sert frenlemelerden kaçınıldı. Ayrıyeten test boyunca klima sistemi kapalı bırakıldı.

Test şartları günlük kullanım koşullarını tam olarak yansıtmasa da, bu sürüş verimlilik açısından değerli bir referans oluşturuyor. Sürat, etraf şartları ve araç konfigürasyonu üzere faktörler izole edilerek, platformun ulaşabileceği en yüksek performans düzeyi ortaya kondu.

Kaynak: İndir

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu