ChatGPT’de Nisan Rüzgarı: Kullanıcı Deneyimini Baştan Yazdı

OpenAI sunduğu yeniliklerle ChatGPT’yi sürat kesmeden güncellemeye devam ediyor. Bu Nisan ayında da kullanıcı tecrübesini zenginleştiren yeniliklerle karşımızdaydı. Bu yenilikler ortasında en dikkat çekeni ise bu pazartesi duyurduğu geliştirilmiş alışveriş özelliği oldu. X’te alışveriş özelliğinin tanıtımını yapan OpenAI, eser sonuçlarının bağımsız bir biçimde seçildiğini ve reklam hedefi gütmediğini belirtti. Bununla birlikte alışveriş tecrübesinin kapalı oturumlar da dâhil olmak üzere ChatGPT Plus, ChatGPT Pro ve fiyatsız versiyonda kullanılabileceğini ve iyileştirmelerin devam ettiğini tabir etti.

Whatsapp Üzerinden Arama
OpenAI, ChatGPT’yi dünyanın en tanınan iletileşme uygulaması WhatsApp’a entegre ederek erişimi daha geniş bir kullanım tecrübesi sağladı. Artık +1 (800) 242-8478 numarasına ileti atarak sorularınıza yeni karşılıklar alabilir, canlı maç skorlarını takip edebilirsiniz. ChatGPT’ye erişimin kısıtlı olmadığı her yerde bu özellik kullanılabilir.
Daha Gelişmiş Alıntılar
Popüler yapay zekâ botu, artık bir soruya karşılık verirken birden fazla kaynaktan alıntılar sunarak daha kapsamlı bilgi aktarmayı hedefliyor. Böylece kullanıcılar daha muteber sonuçlara ulaşabilecek. Ayrıyeten arayüze getirilen yeni vurgulama dizaynıyla, cevapların sorunun hangi kısmına karşılık geldiği daha net biçimde görülebilecek. Kullanıcı alıntı yapılan web sitelerini daha ayrıntılı görmek isterse, imleci vurgulu metnin üzerine getirerek sitelerin küçük bir ön izlemesine ulaşabilecek.
Trenddeki Aramalar ve Otomatik Tamamlama Seçenekleri
Bu özelliği sayesinde OpenAI, kullanıcıların daha süratli arama yapabilmesi için arama çubuğuna bir şey yazdıklarında tanınan arama hususlarına ulaşmalarını ya da otomatik tamamlama özelliğiyle istedikleri içeriği kolay kolay görmelerini kolaylaştırıyor.
Hafif Derin Araştırma Eklentisi
Özellikle öğrenciler tarafından tercih edilen derin araştırma aracı, artık daha hafif versiyonuyla fiyatsız kullanıcıların da erişimine açıldı. Derin Araştırma aracı sayesinde ayrıntılı raporlara ulaşmak, makaleleri okumak ve özetler çıkarmak mümkün hâle gelirken; araştırma mevzuları daha anlaşılır bir halde ele alınabiliyor. o4-mini sürümüyle çalışan bu yeni versiyon, OpenAI’nin açıklamasına nazaran “Derin Araştırma kadar zeki, bir o kadar da ucuz”.

Alışveriş Deneyimi
Nisan ayının kullanıcılara nazaran en fonksiyonel özelliği alışveriş güncellemesi oldu. O denli ki OpenAI, bu mevzuda Google ile kıyasıya bir rekabet içine girmiş durumda. Buna ek olarak, OpenAI’nin çevrimiçi bir girişimcilik yayını olan TechCrunch’a yaptığı açıklamaya nazaran ChatGPT, trend arama özelliği sayesinde geçen hafta 1 milyar aramaya ulaştı.
Yeni gelen özellik sayesinde kullanıcılar ChatGPT üzerinden alışveriş yapabilecek. Aranan sonuçlar fiyatlandırma, eser açıklamaları ve incelemeler üzere üçüncü taraflardan gelen meta bilgilere dayanacak ve büsbütün bağımsız bir biçimde sunulacak. Birebir vakitte ChatGPT üzerinden yapılan satın alımlardan OpenAI rastgele bir komite almayacak.
Çok yakında ChatGPT Pro ve ChatGPT Plus kullanıcılarına daha ferdî bir alışveriş tecrübesi sunmak emeliyle alışveriş hafıza özelliği yapay zekâ botuna kazandırılacak. Bu özellik sayesinde Pro ve Plus kullanıcıları geçmiş alışverişlerine dayalı eser teklifleriyle karşılaşabilecek. Daha evvel web aramaları için geliştirilen bu özellik; AB, Birleşik Krallık, İsviçre, Norveç, İzlanda ve Lihtenştayn’daki kullanıcılar için geçerli olmayacak.
Kaynak: İndir