Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
Teknoloji

BYD Seagull Otonom Sürüşle Geliyor: Tesla’ya Yeni Rakip mi?

Çin’in önde gelen araba üreticilerinden BYD, Seagull isimli uygun fiyatlı elektrikli arabasına gelişmiş otonom sürüş teknolojisini dahil edeceğini duyurdu. Bu atak, Tesla başta olmak üzere birçok markanın otonomi yarışında kelam sahibi olma gayretlerini tekrar gündeme taşıyor. Bilhassa Tesla, yüksek piyasa kıymetiyle otonomi çağına öncülük edeceği beklentisinden güç alıyordu. Ancak Waymo üzere şirketler ABD’de tam otonom taksi hizmetlerini süratle yayarken, Çin’de de BYD ve gibisi üreticiler yapay zeka takviyeli sürüş teknolojileri üzerinde kıymetli uzaklık katetmiş durumda.

BYD’nin ‘God’s Eye’ Hamlesi

BYD, 9.500 dolar üzere son derece rekabetçi bir etikete sahip olan Seagull modeline kendi geliştirdiği “God’s Eye” isimli sürüş asistanı paketini ekleyeceğini açıkladı. Şirketin CEO’su Wang Chuanfu, daha evvel yalnızca 28 bin doların üzerindeki modellerinde sundukları bu teknolojiyi artık daha geniş bir kitleye ulaştırmak istediklerini belirtti. “İyi teknolojinin herkesin ulaşabileceği bir noktada olması gerekiyor,” diyen Chuanfu, bu özelliği Ocean, Han, Song ve Yuan serilerinin yanı sıra hibrit modellerine de fiyatsız ekleyeceklerini vurguladı.

Bu sürüş asistanı, akıllı telefon üzerinden uzaktan park üzere premium özellikleri içeriyor. Ayrıyeten makul yol kaidelerinde otomatik şerit değiştirme (otonom sollama) üzere fonksiyonlar de sunması bekleniyor. BYD’nin kimi üst seviye araçlarında Waymo’nun kullandığına misal LiDAR sensörleri yer alırken, Seagull üzere bütçe dostu modellerde hangi sensör paketiyle geleceği şimdi netleşmiş değil.

byd seagull otonom surusle geliyor teslaya yeni rakip mi 0 vkuQB3E6byd seagull otonom surusle geliyor teslaya yeni rakip mi 0 vkuQB3E6

Tesla’nın Otonomi Vizyonu ve Çinli Rakiplerin Yükselişi

Tesla, uzun müddettir kendini bir araba şirketinden fazla yapay zeka ve robotik şirketi olarak konumlandırıyor. Şirketin trilyon dolara yakın piyasa pahası de büyük ölçüde tam otonom sürüş teknolojisi geliştireceğine dair beklentilere dayanıyor. Buna rağmen, Çin’de devlet teşvikleriyle hızlanan elektrikli araç dönüşümü, BYD üzere markaların global pazarda süratle yükselmesine yol açtı. Şirketin 2024 yılında 4 milyonun üzerinde satışa ulaşması, Tesla’dan daha süratli büyüdüğünü ve memleketler arası pazarlara açılarak önemli bir “yumuşak güç” oluşturduğunu gösteriyor.

Öte yandan Tesla CEO’su Elon Musk, yalnızca kamera datalarına dayalı otonom sistemlerin kâfi olduğunu savunuyor ve FSD (Full Self-Driving) isimli yazılımını 2025’te Çin’de başlatmayı umuyor. Lakin Çin’de data güvenliği regülasyonları epeyce katı. Tesla’nın, yollardaki gerçek sürüş datalarını toplayamadığı bu pazarda, internetten elde edilen fotoğraflar ve harita bilgileriyle yazılımı geliştirmek zorunda kaldığı bildiriliyor.

Çin’in Otomotivdeki Yeni Stratejisi

BYD, piyasa şartlarına dayanarak kar edebilen az sayıdaki elektrikli araç üreticisinden biri olarak öne çıkıyor. Şirket birinci evrede diğer markalara pil tedarik edip kesimin en maliyetli bileşeni olan batarya tarafında uzmanlaşarak deneyim kazandı. Vakit içinde kendi arabasını üretme kararı, BYD’yi Çin otomotiv bölümünün en değerli temsilcilerinden biri haline getirdi.

Çin’in uzun vadeli siyasetleri, elektrikli araçlara önemli teşvikler sağlarken, bu markalara dünya pazarlarında rekabet avantajı kazandırıyor. BYD bu avantajı kullanarak Avrupa ve Güney Amerika üzere bölgelerde fabrika açıyor ve lokal ekonomilere katkı sağlayarak pozisyonunu güçlendiriyor.

ABD ve Batı’nın Tereddütleri

Batı dünyasında birtakım politikler, Çin’in otomotiv sanayisini destekleyerek pazarı ucuz eserlerle doldurduğunu savunuyor. Lakin ABD’nin de farklı kesimlerde teşvikler uyguladığı hatırlatılıyor. BYD üzere şirketler, rekabet edebilir maliyetlerle kaliteli elektrikli araçlar sunabilecek seviyeye geldiklerini ve artık büyük oranda devlet takviyesine gereksinim duymadıklarını ileri sürüyor.

Tesla cephesinde ise son periyotta satışların bilhassa ABD’nin Kaliforniya eyaletinde ve Almanya üzere Avrupa pazarlarında düştüğü gözlemleniyor. Kimi tahliller, Elon Musk’ın politik çıkışlarının bu gerilemede rolü olduğunu öne sürüyor. Ayrıyeten Biden idaresinin elektrikli şarj istasyonları ve vergi indirimleri konusunda geri adım atması, Amerika’daki elektrikli araç satış suratını yavaşlatabilecek bir faktör olarak bedellendiriliyor.

BYD’nin Seagull modeli, fiyatıyla olduğu kadar artık yüksek düzey kabul edilebilecek sürüş asistanı özelliklerini standart hale getirmesiyle de dikkat çekiyor. Bu atılım, otonom sürüş teknolojisinin bir lüks olmaktan çıkıp kitlesel pazara inme yolunda ilerlediğini gösteriyor. Tesla’nın liderlik tezine karşılık, Waymo ve Çinli rakipler sürat kesmiyor. Önümüzdeki periyotta otonom sürüş yeteneklerini, erişilebilir fiyatlarla sunabilen markalar rekabetin istikametini belirleyecek üzere görünüyor.

Kaynak: İndir

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu

WhatsApp Toplu Mesaj Gönderme Botu + Google Maps Botu + WhatsApp Otomatik Cevap Botu grandpashabet betturkey betturkey matadorbet onwin norabahis ligobet hostes betnano bahis siteleri aresbet betgar betgar holiganbet