Bugatti’nin 30 Milyon Dolarlık Sanat Eseri: Brouillard

Bugatti, “Brouillard” ismini taşıyan yeni başyapıtını araba meraklılarının ilgisine sundu. Fransızca’da “sis” manasına gelen bu ayrıcalıklı tasarım, yalnızca bir bireye özel olarak üretildi. Brouillard, Bugatti’nin hayata geçirdiği ultra lüks özelleştirme teşebbüsünün birinci örneği olmasının yanında, markanın efsanevi W16 motorunu taşıyan son bağımsız modeli olarak da dikkat çekiyor.
Bugatti ile Kişiselleştirmenin Doruğu: Brouillard ve Programme Solitaire
Bugatti, 2021 yılında tanıttığı “Sur Mesure” şahsileştirme programıyla büyük ilgi toplamıştı. Lakin kimi müşteriler için bu seviyede bir özelleştirme bile kâfi olmadı. İşte “Programme Solitaire”, daha da özel ve şahsileştirilmiş tecrübeler arayan bu seçkin kitleye hitap ediyor. Her bir araç, büsbütün sıfırdan tasarlanıyor ve en ince ayrıntısına kadar özgün halde şekillendiriliyor. Bu proje, Bentley’in Mulliner ya da Rolls-Royce’un Bespoke ünitelerinde olduğu üzere, markanın hudutlarını zorluyor.
Solitaire programının birinci eseri olan Brouillard, teknik altyapısını Mistral temelli olsa da tasarım manasında büsbütün özgün bir yapıya sahip olup hiçbir paneli birebir değil. Mistral’in üstü açık tavanlı yapısının tersine, Brouillard sabit cam tavanlı bir coupe olarak tasarlandı. Bu tasarım tercihi, büsbütün roadster olan Mistral modellerinden ayrışan, sahiden eşsiz ve tek bir araba yaratma dileğinden doğdu.

Bugatti Brouillard: Sanat ve Performansın Kusursuz Buluşması
Brouillard ismi, Ettore Bugatti’nin favori safkan yarış atından ilham alarak seçilmiştir. Araç, bu tarihi bağa uygun biçimde, dizaynında o asil ruhu ve zarafeti yansıtmaktadır. Heykeli andıran gövde tasarımı, kaslı lakin şık bir duruş sergilerken; sade çizgiler ve sabit spoyler, art kısımda sportif bir şıklık sunuyor.
İç yerde yeşil tonlarında özel dokuma kumaşlar, yeşil karbon fiber modüller ve itinayla işlenmiş alüminyum ayrıntılar dikkat çekiyor. Koltukların gerisine işlenen at figürleri ve vites topuzuna entegre edilen cam at heykelciği ise Brouillard’ın sırf bir araba değil, tıpkı vakitte bireye özel bir sanat yapıtı olduğunu vurguluyor.
Bugatti Brouillard: Efsane Motorun Finali, Tourbillon’un Başlangıcı
Bu özel modelde, 1.578 beygir gücünde quad-turbo W16 motor bulunuyor. Lakin bu eşsiz motor için artık veda vakti. W16’nın son kere kullanıldığı bu modelin akabinde, Bugatti yeni periyoduna Tourbillon ile adım atıyor. 1.775 beygir gücüne sahip, Cosworth imzası taşıyan V16 hibrit motoruyla Tourbillon, markanın geleceğini şekillendirecek yeni kuşak performans anlayışını temsil ediyor.
Brouillard’ın geliştirme süreci yaklaşık 18 ay sürdü ve her ne kadar sırf tek bir adet üretilmiş olsa da mühendislik ve homologasyon çalışmaları adeta bir seri üretim modeli üzere titizlikle yürütüldü. Bu durum, aracın iddiası fiyatını 30 milyon doların çok üzerine taşımış durumda. Hatta bu sayı, şimdiye kadar üretilmiş en kıymetli Bugatti unvanını elinde tutan La Voiture Noire’ın tahtını sarsabilecek seviyede.
Kaynak: İndir