Yeni Renault Clio Tanıtıldı: Yenilenen Tasarım ve Özellikler

Renault, Türkiye’de üretim üssü Bursa’da altıncı kuşak Clio’yu görücüye çıkardı. Yesyeni tasarımı, gelişmiş teknolojileri ve hibrit motor seçenekleriyle dikkat çeken model, ikonik hatchback geleneğini geleceğe taşıyor.
Yeniden Yorumlanan Tasarım
Clio’nun yeni jenerasyonu, B segmentinde konumlanmasına karşın daha büyük ve güçlü bir duruş sergiliyor. Eğimli tavan çizgisi, geniş spoyler ve bölünmüş LED stoplar araca sportif bir hava katıyor. Ön yüzde Renault logosunu tekrar eden desenler ve keskin sınırlı farlar, Clio’ya agresif bir karakter kazandırıyor. Markanın klasikleşen gizlenmiş art kapı kolları ise korundu.
Boyutlarda küçük değişiklikler yapılmış olsa da genel hacim artmış. Uzunluk 4.116 mm’ye, genişlik 1.768 mm’ye ulaşırken; dingil arası 2.591 mm’ye çıkarılmış. Bu da yolculara biraz daha ferah bir iç yer sunuyor.

Modern ve İşlevsel İç Mekân
Yeni Clio’nun iç yeri, minimalist yaklaşımın öne çıktığı bir dizayna sahip. Üst donanımlarda 10,1 inçlik çift ekranlı kokpit bulunuyor. Eski kuşaktaki dikey tablet ekran yerine daha yatay ve kullanışlı bir yapı tercih edilmiş. Değerli fonksiyonlar için fizikî düğmeler korunarak sürüş sırasında pratiklik sağlanmış.
Arka koltuklarda diz arası artırılmış, bagaj hacmi motor tipine bağlı olarak 391 litreye kadar çıkıyor. Ayrıyeten yükleme eşiği 40 mm alçaltıldığı için bagaj kullanımı çok daha kolay hale gelmiş. Ön kısımda kablosuz şarj ve USB-C girişleri, art kısımda ise 12V priz mevcut.
Motor Gücüyle Daha Verimli
Yeni Clio’da dizel motorlara veda edildi. Onun yerine Renault’nun E-Tech tam hibrit sistemi geliyor. Atkinson çevrimli 1.8 litrelik akaryakıtlı motor, iki elektrik motoruyla birlikte 160 beygir güç üretiyor. Bu sayede araç 0’dan 100 km/s sürate 8,3 saniyede ulaşıyor. Kent içi sürüşlerin yüzde 80’inin elektrikle yapılabileceği belirtiliyor. Ortalama yakıt tüketimi 3,9 lt/100 km’ye kadar düşerken, tam depo ile 1.000 km menzil mümkün hale geliyor.
Hibritin yanı sıra, 115 beygirlik 1.2 litrelik üç silindirli turbo akaryakıtlı TCe motor da seçenekler ortasında. Bu motor manuel ya da çift kavramalı otomatik şanzımanla alınabiliyor. Ayrıyeten 120 beygir gücündeki LPG’li Eco-G versiyonun bilhassa Türkiye’de ağır ilgi görmesi bekleniyor.

2026’da Yeni Paketleriyle Geliyor
Yeni Clio, gelişmiş güvenlik teknolojileriyle de öne çıkıyor. Adaptif sürat sabitleyici, acil durum durdurma asistanı, şoföre özel geri bildirim sunan “Safety Score” ve yol teklifleri sunan “Safety Coach” üzere toplamda 29 farklı sürüş takviye sistemi bulunuyor. Direksiyon yanındaki tek bir düğmeyle beş sistemi birebir anda devre dışı bırakmak da mümkün.
Yeni kuşak Clio, Evolution, Techno ve Esprit Alpine paketleriyle 2026’da satışa sunulacak. Fiyatlar şimdi açıklanmasa da, bilhassa LPG’li Eco-G versiyonun Türkiye’de ağır ilgi görmesi bekleniyor.
Kaynak: İndir