EA, Eski Düzenine Geri Dönüyor

Electronic Arts (EA), çalışanlarını haftada üç gün, fakat aslında ofise dönmeye yönlendiren bir hibrit çalışma modeline geçeceğini duyurdu. Bu yaklaşım, temelinde pandemi sonrası birçok teknoloji şirketinin benimsediği hibrit çalışma trendiyle başlamıştı. Örneğin, Riot Games de benzeri biçimde haftada en az üç gün ofise dönüşü mecburî kılmıştı.
Hibrit çalışma modeliyle, çalışanlara esneklik sunarken, yüz yüze iş birliği ve şirket kültürünü güçlendirmeyi amaçlamakta olan şirketler, bu model bilhassa yaratıcı dallarda takım içi sinerjiyi artırmak ve inovasyonu desteklemek için tercih edilmektedir. Lakin, birtakım şirketler daha katı ve kısıtlı siyasetler benimsemektedir. Örneğin, Amazon, 2025 yılı prestijiyle çalışanlarının haftanın her günü ofiste bulunmalarını mecburî hale getireceğini açıklamıştır. EA’nın benimsediği hibrit model, esneklik ve yüz yüze iş birliğini dengeleyerek, çalışan memnuniyetini artırmayı ve operasyonel verimliliği sağlamayı hedeflemektedir.

EA, Bu Mevzuda Ne Kadar Kararlı?
Electronic Arts (EA), çalışma sisteminde esaslı bir değişikliğe giderek haftada en az üç gün ofiste bulunmayı gerektiren global hibrit çalışma modeline geçiş yapacağını duyurdu. Kaynakların aktardığına nazaran, EA CEO’su Andrew Wilson ile EA Entertainment ve Teknoloji Başkanı Laura Miele, bu değişimi işçiye mail yoluyla bildirdi.
Yeni modelin ayrıntıları:
* Hibrit durumlarda çalışanlardan, haftalık en az üç gün ofiste fizikî olarak bulunmaları istenecek.
* 30 mil (yaklaşık 48 km) yarıçap kuralı getiriliyor:
* EA ofislerinin 30 mil etrafında ikamet eden çalışanlar hibrit modele geçiş yapacak.
* Bu aranın dışında yaşayanlar ise, vazife tarifleri aksi belirtilmedikçe uzaktan çalışan statüsünde pahalandırılacak.
* “Yerel dış mekan” çalışma modeli ise 3 ila 24 ay içerisinde kademeli olarak sonlandırılacak.
*Uzaktan çalışma kapsamında gerçekleştirilecek yeni işe alımlar ya da istisnai durumlar, sırf CEO yahut Laura Miele’nin onayı ile geçerli hale gelebilir.
* Uzaktan çalışma kapsamında gerçekleştirilecek yeni işe alımlar ya da istisnai durumlar, sadece CEO yahut Laura Miele’nin onayı ile geçerli hale gelebilir.
EA’den resmi açıklama:
Konuya ait The Verge’e konuşan EA Kurumsal Bağlantı Lider Yardımcısı Justin Higgs, yeni yaklaşımın, grupların daha net, odaklı ve süratli kararlar almasını sağlamayı amaçladığını söz etti. Ayrıyeten bu modelin grup içi dinamiğini güçlendireceği vurgulandı.
Arka plan ve zamanlama:
Bu siyaset değişikliği, EA’in son periyotta yaşadığı kapsamlı işten çıkarmaların akabinde geldi. Ocak ayında BioWare’de gerçekleştirilen küçülmenin yanı sıra, son bir yıl içinde şirketin toplam çalışanlarının yaklaşık %5’i ile yollar ayrıldı. Son olarak da 300 ila 400 kişilik bir işten çıkarma süreci yaşanmıştı.
Kaynak: İndir