Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
Yazılım

Xiaomi SU7 Ultra’nın Beygir Gücü Arttı: Kullanıcı Tepkileri ve Performans Değişimi

Dünyanın en süratli elektrikli arabası Xiaomi SU7 Ultra, kullanıcılardan gelen tenkitlerin üzerine azamî performans göstermeye başladı. Piyasaya 900 beygir gücüyle sunulmasının akabinde, kimi kullanıcılar bu sınırlamanın yazılım kaynaklı olduğunu fark etti. Bu durum, bilhassa Xiaomi’nin amirali olan araba için binlerce dolar yatırım yapan sahiplerinde önemli bir hayal kırıklığına yol açtı.

xiaomi su7 ultranin beygir gucu artti kullanici tepkileri ve performans degisimi 0 UYlty5dQÖn üretim kademesindeki bir prototip, 6 dakika 46,874 saniyelik cins müddetiyle rekor kırdı.

Nürburgring Pistinde Rekor Hız

Üç motorlu sistemi, anlık vites değişimi gerektirmeyen sürüş yapısı, ayarlanabilir çift odacıklı hava süspansiyonları ve daha birçok gelişmiş özelliğiyle dikkat çeken bu elektrikli sedan, yüksek performansını Nürburgring pistinde de kanıtlamıştı. Ön üretim etabındaki bir prototip, 6 dakika 46,874 saniyelik cins müddetiyle, 2022 yılında birebir pistte 6 dakika 55,3 saniyeyle rekor kıran Porsche’nin Weissach Paket Taycan Turbo GT’sini geride bıraktı.

Yazılım Güncellemesiyle Gelen Düşüş

Ancak aracın ticari versiyonunda uygulanan HyperOS 1.7.0 yazılım güncellemesi nedeniyle tam güç çıkışının 900 beygir gücüyle sonlandırılması, kullanıcılar ortasında önemli tartışmalara yol açtı. Bu da aracın potansiyel gücünden 648 beygirlik bir kayıp manasına geliyor. Tam 1.548 beygir gücünün kilidini açmak için ise kullanıcıların resmi mühletler içerisinde bir pist çeşidini tamamlamaları gerekiyor. Ayrıyeten güncelleme kapsamında, trafik ışıklarında ani hızlanmaları önlemek emeliyle kalkış denetim sistemine 60 saniyelik bir bekleme mühleti eklendi.

Üretici ve Alıcı Ortasındaki Çekişme

Forumlar ve toplumsal medyada reaksiyonlar giderek büyüdü; kimi kullanıcılar güvenliğe öncelik veren bu yaklaşımı desteklerken, öbür kullanıcılar elektrikli sedanın reklamlarda vaat edilen özelliklerle satışa sunulması gerektiğini savundu. Xiaomi gelen baskılar üzerine geri adım atarak performansı sınırlayan bu özelliği kaldırdı. Şirket temsilcisi yaptığı basın açıklamasında, “Topluluğumuzdan gelen coşkulu geri bildirimlere kıymet veriyor ve gelecekte daha uygun şeffaflık sağlamayı temin ediyoruz.” sözlerini aktardı.

Performans kısıtlamalarının kaldırılması, Çin’deki günümüz otomotiv bölümünde tüketici beklentilerinin, şirketlerin alacağı kararlar üzerinde süratli bir formda tesirli olabileceğini ortaya koyuyor. Bu durum, yazılım tarifli araçların arttığı bölümde çalışan araba üreticileri için yeni zorlukları da beraberinde getiriyor. Kablosuz güncelleme aracılığıyla güvenliği artırma gayreti, performans kısıtlamalarına yol açarken; üreticiler ve alıcılar ortasında da uyuşmazlıklara neden oluyor. Gelecekte araba üreticilerinin daha temkinli kararlar alması bekleniyor.

Kaynak: İndir

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu